C# İle Random Sınıfı
Random sınıfı, rastgele sayı üretmek için kullanılmaktadır. Kullanım ile ilgili detaylar aşağıda yer almaktadır.
Random tanımının en basit şekli aşağıdaki gibidir.
Random rnd = new Random();
İlk olarak Next() metoduna bakalım. 2 tanede overload' ı bulunmaktadır. Next() metodunun aşağıdaki kullanımı ile negatif olmayan int türünde rastgele bir sayı elde ederiz.
Random rnd = new Random();
int Sayi = rnd.Next();
Next() metoduna int türünde max değerini belirttiğimizde, belirtilen değere kadar negatif olmayan int türünde rastgele bir sayı elde ederiz.
Random rnd = new Random();
int Sayi = rnd.Next(100);
Next() metoduna int türünde min ve max değerleri verildiğinde, belirtilen değer aralıklarında rastgele sayı döndürmektedir.
Random rnd = new Random();
int Sayi = rnd.Next(1, 100);
NextBytes() metodu bizden bir byte dizi istemektedir. Random bize bu metod ile byte bizi boyutu kadar rastgele bir sayı üretmektedir. Eğer byte dizi null ise ArgumentNullException hatası vermektedir.
Random rnd = new Random();
byte[] Dizi = new byte[10];
rnd.NextBytes(Dizi);
Bu işlem ile dizi elemanlarına rastgele sayı üretmiştir. Ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir.

NextDouble() metodu ise bize 0.0 ile 1.0 arasında rastgele bir ondalık sayı döndürmektedir.
Random rnd = new Random();
double Sayi = rnd.NextDouble();
Random sınıfının bir constructor' ı bulunmaktadır. Ekran görüntüsü aşağıdaki gibidir.

Seed parametresi ile verilen bir değer aynı olduğu sürece random sürekli aynı rastgele sayıyı üretmektedir. Değiştiğinde ise yeni sayılar üretmektedir.
Random rnd = new Random(DateTime.Now.Second);
int Sayi = rnd.Next();
Yukarıdaki Seed parametresine saniye birimi gönderilmektedir. Saniye değeri her değiştiğinde yeni random sayılar üretilecektir. Fakat aynı saniye içerisinde yeni random değerler üretilmeyecektir.
Random sınıfı ile ilgili anlatacaklarım bu kadardır.

